SCHWEISSEN & SCHNEIDEN 2017: Grote internationale deelname en uitstekend kaderprogramma

Van 25 tot 29 september 2017 is de gehele sector van de Verbindings-, Snij- en Coatingtechniek eenmalig te gast in de Messe Düsseldorf. De SCHWEISSEN & SCHNEIDEN onderscheidt zich opnieuw door de aanwezigheid van een groot aantal nationaliteiten. Ongeveer 1000 exposanten uit 41 landen komen naar de wereldwijd toonaangevende beurs. Zes landen presenteren hun producten op officiële gemeenschappelijke stands. Het sectorevenement wordt gecompleteerd door een hoogwaardig kaderprogramma met congressen en wedstrijden.

In totaal zes officiële, gemeenschappelijke verbanden tonen exposanten op de SCHWEISSEN & SCHNEIDEN 2017 hun landspecifieke innovaties. China (hal 11 en 15) en de VS (hal 10 en 11) zijn elk met twee stands vertegenwoordigd. Franse exposanten presenteren zich samen in hal 9. Andere landen-paviljoens komen uit Korea (hal 12), Taiwan (hal 14) en Japan (hal 14).

DVS CONGRESS

De SCHWEISSEN & SCHNEIDEN is tegelijkertijd de toonaangevende ontmoetingsplaats voor technische uitwisselingen en kennisoverdracht. Dit jaar vindt van 26 tot 29 september in het Congress Center Oost van de Messe Düsseldorf, op initiatief van de DVS (Deutscher Verband für Schweißen und verwandte Verfahren e. V.), het DVS Congress Center (afgekort CCD) plaats met de Großen Schweißtechnischen Tagung (GST) en het DVS-Studentenkongress. Het DVS CONGRESS staat voor hoogwaardige voordrachten met informatie uit de eerste hand. Hiervoor biedt de combinatie met de SCHWEISSEN & SCHNEIDEN een uitstekende voedingsbodem. Het DVS CONGRESS presenteert een omvangrijk voordrachtenprogramma over het complete dienstenspectrum van de huidige verbindings-, snij- en coatingtechniek en de richtinggevende ontwikkelingen.

Wie is de beste lasser?

Voor jonge getalenteerde lassers uit het binnen- en buitenland vinden tijdens de SCHWEISSEN & SCHNEIDEN 2017 drie wedstrijden plaats in de Kemper-arena in hal 14. De spits wordt afgebeten door de 12e DVS-landelijke wedstrijd "Jugend schweißt" (de lassende jeugd), waarin de meest getalenteerde Duitse jonge lassers in de vier disciplines gaslassen, handbooglassen, metaal-actief gas-lassen en wolfraam-inert gas-lassen, worden gezocht.

Aansluitend vindt de WELDCUP plaats met Europese deelnemers en de Internationale wedstrijd met jonge lassers uit verschillende landen. Het wordt dus spannend wanneer onder de ogen van het vakpubliek, de meest getalenteerde jonge lassers uit heel Duitsland en het buitenland het tegen elkaar opnemen. Alle wedstrijdopgaven verlopen volgens de richtlijnen van het Europese en internationaal erkende lasexamen overeenkomstig DIN EN ISO 96